Metapaulor

Okeeeeeeeej....
 
För några dagar sedan fick jag ett meddelande från en gammal skolkamrat.
Hon bifogade en länk som jag tryckte på och vart hamnade jag?
Jo, på någon "känd bloggsnubbes flickväns blogg"(som jag självklart inte
känner till eftersom jag är helt efter när det kommer till bloggvärlden).
Och vad fann jag där om inte en bild som jag tog när jag gick i trean på
gymnasiet! På bilden ser man en tjej(Hannah) sitta vid ett bord med någon
läxa. Bakom henne står Sandra som är helt genomskinlig. Hon har en hand
på Hannahs axel. Man förstår att Hannah inte kan se Sandra men att hon
ändå på något sätt känner av hennes/någons närvaro. Mystical.
 
Det är inte den bästa bilden jag har tagit. Och jag förstår inte riktigt varför
någon annan skulle vilja pryda sin blogg med den. Men.. så är det och det
har roat mig i två, tre dagar.
 
Hon som la upp den här bilden heter även Paula, precis som jag.
Wha-haat?
 
Tänk om vi är samma person fast vi lever i parallella universum?
Så måste det vara. Bara det att det är tre års fördröjningstid på det
andra universumet. Därborta kanske hon precis har tagit den där bilden,
redigerat och lagt upp den. Vad förvånad hon måste ha blivit när
hon fick mitt meddelande och länk till mitt gamla inlägg där bilden
finns. Så meta.
 
Men nu undrar mitt seriösa jag från det här universumet vad som
gäller. Får någon annan lägga upp ens bild utan tillåtelse?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej det får man inte. Men om du inte ber henne så blir det inga lagliga påföljder om hon inte vägrar ta bort den. så det är ju upp till dig om du vill gå vidare med det eller inte. :)

2012-11-16 @ 09:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0