Dags att unna sig det bästa

Jag förstår inte riktigt varför det ska vara så svårt att ta hand om sig själv.
Unna sig god hälsa och energi liksom. Det VILL man ju.
 
Tråkigt bara att det är så förbaskat svårt att komma till skott.
 
Men nu, för femtielfte gången, har jag fått nog.
Jag är inte nöjd med mig själv alls.
1. Är inte nöjd med min kropp.
2. Jag är inte nöjd med mitt sätt att hantera olika problem som dyker
upp hipp som happ.
3. Jag är inte nöjd med att jag är trött. Hela tiden.
 
Nu SKA det bli ändring. Det måste bli det. Ser nästan på det här som min
sista chans till att lyckas. Så jag MÅSTE komma igång nu. För jag vill
lyckas. Jag vill bli vän med mig själv.
 
Nästa vecka ska jag sätta igång.
Jag ska unna mig förändring. Jag ska unna mig god hälsa.
Jag ska unna mig seger!

Kommentarer
Postat av: Ann O. Nym

Jag ser nu att det var ett tag sen det här skrevs - hoppas att det har gått bra :)

Jag känner så väl igen mig i dina 3 punkter, men har nu de senaste veckorna till viss del funnit bot till det, eller ja, bättring. De tycks så starkt sammankopplade. Mitt liv har väl präglats av självhat och jag skulle nog kunna beskriva mig som en produkt av jante-lagen - jag tycker sällan att jag ens förtjänar lycka, vilket gör det svårare för mig att hantera problem (problemen är ju trots allt vad jag förtjänar, ett svar på hur dålig jag är).

Trots insikten i att synen på mig själv, relativt hur jag ser andra, är alldeles snedvriden, så tycktes jag inte kunna göra mycket åt det. Men från insikten, repetering av att jag faktiskt är bra som jag är, samt en gnutta slump så kom saker och ting att sättas i rullning. Problem som dök upp kunde hanteras lättare - saker jag inte kan förändra blir lättare omständigheter nu och kan skjutas åt sidan, annat ältande har jag för vana att bryta av vid roten av tankemönstret. Det gör mig ju inget gott att älta ändå, men slentrianmässigt så gjorde jag det.
Som en följd av det så började jag också bli nöjd med min kropp, nöjd över att vara jag, med allt nervöst nördigt som kommer till. Sömnen har ännu inte kommit att bli vad jag vill, men ja, jag tror på bättring. Själva insomnandet fylls nu istället bara av värdelöst tänkande istället för ångestfyllt tänkande.

Du är verkligen jättevacker, jag och flera andra helgoniter kan ställa oss bakom det, men det spelar kanske liten roll vad vi tycker. Jag hoppas att du en dag tycker det :)

Ursäktar för det långa anonyma dravlet ^^ det skrivs i all välmening

Svar: Vad fint att läsa! Glad för din skull att du har lyckats bryta ett tråkigt gammalt tankemönster. Inte alla som klarar av det.Så du är ett helgon? Spännande:D

Tack så hemskt mycket för din kommentar!!
Pow

2012-11-29 @ 22:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0